Het harmonieorkest van harmonie St. Franciscus is een orkest waar men op een ontspannen manier muziek op niveau maakt. Op dit moment bestaat het orkest uit ongeveer 55 muzikanten, zowel jong als oud. Het repertoire is zeer breed, waaronder klassieke muziek, lichte muziek, popmuziek, big band, musical- en filmmuziek, marsen, etc. Geprobeerd wordt om tijdens de verschillende concerten een zo gevarieerd mogelijk programma ten gehore te brengen. Hoogtepunt is het jaarlijks themaconcert, waarbij het programma rond een bepaald thema wordt samengesteld. Het orkest repeteert iedere zaterdag van 17:30 tot 19:45 in het Kulturhus "De Borg" in Babberich. Het harmonieorkest staat onder leiding van Gilian Schmidt.

De vereniging heeft ook een sociale functie in Babberich. In het dorp wordt jaarlijks medewerking verleend aan o.a. het schuttersfeest, het inhalen van Sinterklaas, Koningsdag en schuttersconcoursen. Meerdere malen per jaar worden serenades verzorgd bij o.a. bruiloften, jubilea en andere feestelijke activiteiten.

Voor contactgegevens en info ga naar het tabblad "Contact en Info" op deze site.

Binnenkort

13 apr